10 Pesona Bertuah Teratas

Jimat tuah akan membantu menarik kombinasi keadaan yang baik ke dalam hidup anda dan mengubahnya menjadi lebih baik. Memilih simbol yang paling sesuai dan penempatannya yang betul akan membantu anda menjalani kehidupan yang bahagia dan harmoni dan memenuhi keinginan anda.

Loket sebagai azimat tuah

Simbol bertuah semula jadi

Percubaan untuk menarik kebahagiaan ke dalam hidup mereka dibuat oleh orang dengan bantuan imej simbol suci pada bahan semula jadi. Azimat tuah terdiri daripada tumbuhan dan herba "bertuah", yang sifatnya dipertingkatkan oleh konspirasi ajaib. Tenaga khas azimat yang terpesona membantu mencapai yang diinginkan dengan bantuan barang-barang tersebut jika anda sentiasa membawanya bersama anda atau meletakkannya di dalam rumah.

tumbuhan

Banyak simbol dunia tumbuhan membolehkan anda memilih azimat bertuah yang paling sesuai untuk anda:

  1. Buluh melambangkan pertumbuhan dan keuntungan, ia tidak dipanggil "buluh persahabatan" untuk apa-apa. Tumbuhan itu diterima sebagai hadiah atau dibeli dengan meletakkannya di bahagian timur rumah.
  2. Semanggi secara tradisinya dianggap sebagai simbol Ireland, tetapi membawa tuah kepada semua yang mempercayainya dalam bentuk tumbuhan empat daun.
  3. Acorn berkesan menangkis roh jahat dan melindungi rumah.

haiwan

Pilihan simbol yang membawa tuah di kalangan watak haiwan boleh diubah:

  1. Scarab - simbol tuah Mesir kuno, mempersonifikasikan matahari terbit, mencadangkan pilihan yang tepat dalam situasi yang sukar.
  2. Kuda melambangkan kerja keras dan mencapai keharmonian hasil kerja keras, membantu untuk menang dan mencapai kejayaan kerjaya.
  3. Naga menyokong kualiti kepimpinan dan membantu untuk mengekspresikan diri anda dalam kerja dan aktiviti kreatif.
  4. Cakar arnab, gigi buaya, cakar beruang akan melindungi pemiliknya dan membuatnya gembira.

batu

Mineral dan permata bertuah dipilih berdasarkan tarikh lahir dan tanda zodiak. Sebelum menggunakannya sebagai azimat tuah, ia mesti dibersihkan untuk menghapuskan kemungkinan pengumpulan tenaga negatif dan caj nasib baik.

nombor bertuah

Setiap orang, berdasarkan pengiraan khas yang disampaikan kepadanya oleh sains numerologi, memilih satu siri nombor untuk menarik nasib secara individu. Bilangan kelahiran dan nombor yang dipilih secara intuitif yang membawa tuah juga dianggap sebagai azimat bertuah.

10 Pesona Bertuah Teratas

butang

Kunci itu boleh dipakai sebagai azimat, ia melambangkan membuka semua pintu dan mengatasi halangan. Warna emas jimat dan bentuk ukirannya yang menarik adalah lebih disukai.

Penting! Semakin banyak pintu dibuka kunci, semakin kuat azimat itu.

simpul untuk nasib

Azimat sihir simpulan boleh menjadi magnet untuk nasib baik dan nasib: bilangan dan jenis simpulan secara langsung berkaitan dengan peningkatan kawasan kehidupan tertentu. Talismans disimpan di dalam poket atau dompet, dan nasib pasti akan beralih kepada anda.

diikat simpul untuk nasib baik

loket syiling

Tenaga wang boleh membawa kebahagiaan material kepada orang yang menggabungkan kebahagiaan dengan keselamatan kewangan. Syiling itu dibawa ke dalam dompet atau sebagai loket di leher.

Buddha ketawa

Tokoh Buddha atau dewa Hottei dengan perut gemuk adalah simbol Cina yang terkenal untuk kebahagiaan dan pemenuhan hajat. Ia mewakili tuah dalam cinta di Timur Laut, pertumbuhan kerjaya di Utara, dan tuah kewangan di Tenggara.

ladam kuda

Ladam kuda dengan berkesan menarik tuah dan kesejahteraan material ke dalam kehidupan. Mencari atau menerimanya sebagai hadiah adalah penting, tetapi tidak membelinya. Untuk mengumpul tenaga positif, jimat diletakkan dengan tanduk di atas, yang bermaksud bahawa rumah itu adalah mangkuk penuh.

pen

Jarum yang dipasang terbalik adalah simbol perlindungan yang boleh dipercayai, mengelakkan kemalangan. Ia dipakai pada pakaian atau dipasang di salah satu bilik rumah supaya tiada siapa yang melihatnya.

figura gajah

Gajah melambangkan keyakinan, kestabilan, kepercayaan pada masa depan dan kemakmuran. Ia digunakan sebagai azimat keluarga, memilih angka dengan batang yang dibangkitkan.

Penting! Gajah membantu mengembangkan rasa kecantikan dan menghidupkan idea kreatif.

pentagram

Simbol pentagram membawa tuah dan kebahagiaan ke dalam rumah kerana perlindungan yang berkesan daripada kerosakan dan mata jahat. Apabila membuatnya, perkara utama yang perlu diingat ialah garisan tidak patah dan ditutup dalam bulatan, jika tidak, jimat tidak akan berkesan.

Anak patung Motanka

Dibuat dengan tangan daripada benang berwarna-warni, anak patung Motanka direka untuk membawa kegembiraan ke dalam rumah. Ia dibuat tanpa wajah supaya tidak menjelmakan ciri-ciri orang tertentu.

motanka chrysalis sebagai azimat tuah

beg

Beg fabrik yang diisi khas menyimpan tenaga positif rumah untuk membuat anda berasa baik. Herba kering, bijirin, syiling, gula, setitik lilin dimasukkan ke dalam beg dan diikat dengan benang merah.

Azimat bertuah dalam budaya yang berbeza

Penampilan azimat bertuah berbeza-beza di negara yang berbeza:

  1. Menyembah tuhan-tuhan mereka, Slavs mendedikasikan azimat yang diperbuat daripada bahan semula jadi kepada mereka, meminta bantuan, tuaian yang baik dan kehidupan keluarga yang bahagia. Terdapat azimat perempuan dan lelaki, Yarovik, tukul Svarog, kapak Perun milik lelaki, dan Lunnitsa, Makosh, bintang Lada milik perempuan.
  2. Bagi umat Islam, anak bulan membawa tuah.
  3. Bagi orang Yahudi, azimat tuah ialah Bintang Daud.
  4. Nasib baik, orang India mencipta penangkap impian.
  5. Jimat tuah Cina secara tradisinya dianggap sebagai katak berjari tiga, kristal jimat.
  6. Simbol tuah Mesir adalah tokoh dewa dan scarab.

Cara membuat azimat untuk nasib dengan tangan anda sendiri

Barangan buatan tangan mendapat kuasa yang paling banyak. Beberapa teknik boleh digunakan untuk ini:

  1. ukiran kayuDaripada bahan ini, azimat bentuk yang sesuai dibuat dan dilampirkan simbol bergantung kepada tujuan membuat azimat. Jimat yang telah siap dipakai dalam bentuk loket atau rantai kunci.
  2. kadbod. Rune nasib Fehu, Soulu, Vunyo dilukis di atasnya, gabungan rune paling berkesan.
  3. Biji-bijian gandum digulung menjadi lilin dan digabungkan dengan rumput kering dan setitik madu asli.

Loket sedemikian dibawa dalam beg kanvas supaya anda sentiasa memilikinya.

Cara menyimpan dan membawa

Talismans dipakai sedekat mungkin dengan kulit, tempat yang sesuai untuk ini ialah leher, dada, tali pinggang dan pergelangan tangan. Ia juga boleh disimpan dalam beg yang dibalut dengan kain putih bersih.

Membersihkan jimat akan membantu mengaktifkan sifat ajaibnya. Untuk melakukan ini, gunakan tenaga empat unsur:

  1. Benda itu diletakkan di dalam tanah dan meminta tuah.
  2. Jimat masa depan dibasuh dengan mata air tulen atau air mengalir dan unsur-unsur diminta untuk itu, anda boleh menuangkan air ke dalam piring dan memegang jimat di dalamnya.
  3. Api lilin lilin membersihkan objek secara optimum.
  4. Nasib baik, biarkan azimat di tempat terbuka, selepas itu ia akan mendapat kekuatan.

Kepercayaan yang tulus dalam kuasa azimat dan pembersihan tetap mereka dari negativiti terkumpul akan membawa tuah dan kebahagiaan ke rumah anda. Sifat ajaib azimat untuk nasib, jika digunakan dengan betul, akan membantu anda mencapai kesejahteraan kewangan dan keharmonian dalam keluarga.